Свою історію компанія Xiaomi починає у столиці Китаю – Пекіні, навесні 2010-го року. Але початок опрацювання її концепції і те, з чого все починалося, прийнято асоціювати з особистістю та процесами, успіх яких було вирішено задовго до заснування компанії Xiaomi.
Засновником бренду Xiaomi є Лей Цзюнь. Цей талановитий інженер і не менш професійний бізнесмен пройшов непростий шлях успіху ще до того, як запустив компанію, з якою його ім'я зараз найсильніше асоціюється:
8 років (з 1992 по 2000 рік) – піднявся кар'єрними сходами від звичайного інженера до генерального директора в компанії Kingston;
запустив популярну китайську соціальну мережу-аналог YouTube – yy.com;
створив успішний інтернет магазин Vancl.
Завдяки відмінним ідеям та професійному їх втіленню, ще до того, як бренд Xiaomi був запущений, його засновник уже входив до доларових мільярдерів.
Заснування компанії Xiaomi
Бренд Xiaomi (Сяомі Кецзі) був запущений у 2010 році. IT-фахівець Лей Цзюнь зібрав деяких зі своїх найближчих партнерів та заснував принципово новий бізнес. На перших етапах історії Xiaomi компанія спеціалізувалася на:
Розробці модифікованої версії операційної системи Android під назвою MIUI.
Доопрацюванню MIUI до такого стану, який би дозволяв створити таку версію Android, що за зручністю і своєю інфраструктурою не поступається ОС iOS від Apple.
Пізніше відбувся перехід до виробництва смартфонів.
Ну, а на останньому етапі вже був масштабний перехід у сферу розробок, виробництва та продажу різноманітної високотехнологічної продукції, яку зараз легко зустріти в будь-якому вітчизняному магазині техніки.
Історія Xiaomi – це приклад того, як із відносно невеликого стартапу з ідеями та програмними продуктами можна створити щось набагато потужніше, що претендує на світове лідерство.
Історія розвитку компанії Xiaomi
Якщо розглядати історію Xiaomi з прив'язкою до календарних дат та етапів розвитку, то можна виділити такі основні етапи:
- 2010 – рік, коли компанія Сяомі офіційно зареєстрована та розпочала своє існування;
- 16 серпня 2010 року – вихід фірмової прошивки MIUI;
- осінь 2011 року – випуск першого смартфона від компанії Сяомі під назвою Xiaomi Mi 1 (відмінні відгуки в Китаї та чудовий старт);
- 2012 рік – випуск технологічного спадкоємця першого смартфона від компанії (Xiaomi Mi 2, який був проданий у кількості 11 млн. штук – величезні обсяги для того часу);
- 2013 рік – поява моделі смартфона Mi3 від компанії Сяомі, а також релізна заява про експансію компанії на ринок телевізорів та інших технологічних пристроїв (у цей же період було озвучено стратегію, яка в результаті призвела до світового успіху – конкуренція на основі мінімальних націнок, економії на магазинах, заробітку на допоміжних послугах);
- 2014 - запуск успішного суббренду смартфонів Redmi, який ще більше збільшив кількість непрямих фанатів фірми Сяомі;
- з 2014-го і до нашого часу бренд Сяомі – це виробник смартфонів, планшетів, телевізорів, ноутбуків, навушників, портативних акумуляторів, фітнес-браслетів, роутерів, камер, акустики, велосипедів та десятків інших типів техніки.
Керівництво компанії неодноразово заявляло про свої надамбіційні плани на те, щоб стати виробником технологічної продукції №1 на планеті. І це більш ніж ймовірно. Адже зараз уже важко зустріти людину, яка б запитувала себе, що таке фірма Сяомі. Зараз це бренд, який не тільки успішно конкурує з Apple на ринку смартфонів, але й заробляє величезні гроші в інших сферах.
Створення інтерфейсу для Андроїда – MIUI
Перше дітище фірми Сяомі – це прошивка для смартфонів під керуванням ОС Android під назвою MIUI (Мі-Ю-Ай). Основними її характеристиками спочатку були:
Об'єднання найкращих характеристик, властивих Android та IOS.
Ігнорування всіх не найкращих рішень, реалізованих програмістами цих операційних систем.
Реалізація зовнішнього оформлення без стандартного класичного меню, з активними іконками на початковому екрані (як у Apple).
Початковий код, взятий у Android, як зразка гнучкої, відкритої та зручної системи.
Інноваційна прошивка, яку запропонував бренд Сяомі, швидко отримала позитивний відгук від користувачів. Вони відгукувалися про неї, як про зрозумілу, доброзичливу і зручну варіацію Андроїда.
Перші версії MIUI від бренду Сяомі встановлювалися ентузіастами на сторонні девайси (своїх у компанії тоді ще не було). Одним із них був навіть такий відомий продукт, як Google Nexus One. Після того, як смартфон перестав отримувати оновлення на встановлену прошивку, люди почали переходити на сторонні інтерфейси – одним із популярних тоді і був MIUI.
Пізніше, з початком випуску моделі Xiaomi Mi 1, багато користувачів вибирали саме цей девайс не тільки завдяки низькій ціні та функціям, які раніше були лише у флагманів. Багато хто просто вже звикли і по-справжньому закохалися у зручну та практичну MIUI від бренду Сяомі.
Випуск смартфонів
Китайська компанія Xiaomi на зорі свого становлення змогла випустити пристрій, який став справжньою легендою свого часу. Перша модель Xiaomi Mi 1 радувала покупців такими фішками:
- величезний обсяг акумуляторної батареї - 1930 міліампер проти 1400 - 1500 у конкурентів;
- можливість встановлення додаткових прошивок;
- всіма зручностями сучасної та гнучкої MIUI.
Через рік китайська компанія Xiaomi підірвала ринок ще сильніше. Оновлена модель смартфона "Mi 2" продавалася блискавично. Армія фанатів, яка накопичилася за попередні 12 місяців, розкупила першу партію в 50 тисяч пристроїв лише за 3 хвилини. Саме після цього успіху проект розпочав свій стрімкий розвиток, який не зупиняється до сьогодні.
Розширюючи асортимент продукції
2013 ознаменувався для китайської компанії Xiaomi початком шляху підкорення нових технологічних ринків. Було все приблизно так:
спочатку Лей Цзюнь оголосив плани з виробництва та продажу нових 3D-телевізорів із вбудованою ОС Android;
потім відбувся анонс нового телефону Xiaomi Mi 3;
розпочато виробництво інших типів техніки та глобальна конкуренція з тими, хто давно захопив ринки;
2014-го вийшов уже смартфон Mi 4, а разом з ним в історію компанії Xiaomi вплелося виробництво планшетів, другого покоління телевізорів та перший розумний браслет Mi Band, який зараз досі популярний і виходить у шостій версії;
вихід на третє у світі місце з виробництва смартфонів стався через 4 роки після початку життя компанії, але не змусив її направити більшу частину потужностей тільки на цей напрямок виробництва;
у 2015-му історія бренду Xiaomi поповнилася пунктом про запуск власного варіанта action-камери, яка не стала справжнім конкурентом GoPro, але дала альтернативу для тих, хто зацікавлений у набагато доступнішому ціннику;
2016-го року компанія здивувала багатьох стартом продажів розумного велосипеда, ціна якого вже "кусалася", але стала приємним відкриттям для десятків тисяч професійних велогонщиків;
цього ж року були інші, менш гучні, старти виробництва та продажу: розумних тестерів води, блютуз-колонок, сигвеїв і навіть геймпадів;
пізніше відбувся реліз прямого конкурента ноутбуків Apple - пристроїв Xiaomi Mi Notebook (цього разу історія компанії Сяомі поповнилася відкритим копіюванням дизайнерських рішень конкурента, що дозволило з надлишком розпродавати свої ноутбуки).
Таким чином, історію створення Xiaomi сміливо можна назвати класичною історією про те, як китайці роблять щось альтернативне і іноді навіть цікавіше за багатьма характеристиками. Але, при цьому, значно дешевше, доступніше та цікавіше для широкого кола покупців.
Бренди компанії Xiaomi
Якщо говорити про компанію Xiaomi, то багато хто спочатку сприймає її виключно як виробника телефонів. Дехто згадає ноутбуки, планшети або фітнес-браслети.
Зовсім деякі інші типи продукції. Але насправді бренд дуже різноманітний, виробляє сотні товарів, а також вкладається в низку суббрендів, серед яких такі:
- Mijia - товари для розумного будинку, автоматизації всередині квартири, камер, скутерів.
- Yunmai – техніка, яка спеціалізується на відслідковуванні показників здоров'я.
- Viomi – інтелектуальні пристрої та техніка з розряду "інтернету речей".
- Yeelight – виробник розумних та звичайних лампочок. Покупці обирають цей бренд завдяки можливості гнучких налаштувань кольору, залежно від переваг господаря.
- Roborock - виробник розумних роботів, які спеціалізуються на прибиранні та чистоті будинку.
- Aqara - ще один виробник пристроїв для системи "розумного дому". Її техніка допомагає підвищувати комфорт, знижуючи споживання електроенергії.
- Pocophone – суббренд для виробництва смартфонів, які відрізняються непоганою якістю та можливостями за доступними цінниками.
- Black Shark – суббренд для ігрових смартфонів.
- Redmi – один із перших суббрендів для смартфонів середнього класу за ще більш доступною ціною.
- Zimi – виробник акумуляторів, адаптерів, зарядних кабелів.
Компанія Xiaomi зараз
Найкраще про компанію Xiaomi розповість деяка історична статистика та актуальні дані:
- це рекордсмен серед компаній, яким вдалося досягти 12-місячного доходу у розмірі 10 млрд доларів (зроблено це було через чотири роки після старту, хоча тому ж Google знадобилося 9 років), зараз річний дохід компанії перевищує суму в 35 млрд доларів;
- ринкова капіталізація компанії перевищує 680 млрд. доларів.
- абонентська база користувачів MIUI налічує кілька сотень мільйонів користувачів у всьому світі;
- Сяомі стабільно входить до п'ятірки найпотужніших виробників смартфонів;
- ринок пристроїв повністю захоплений Xiaomi (в основному, за рахунок Mi Band);
- непогані показники навіть у напрямі електричних самокатів, продаж яких вже давно перевалили за кілька мільйонів одиниць;
- компанія розробила і постійно просуває кілька тисяч пристроїв, які можна використовувати як складові IoT (інтернету речей);
- загальна кількість підключених пристроїв IoT, що активно використовуються, від Xiaomi у світі налічує кілька сотень мільйонів.